Wat zijn de verzendkosten voor een standaard pakket?
De meeste leveringen binnen Nederland worden bezorgd door PostNL. Het standaard pakket, dé bestelling die door PostNL bij u thuis of op het werk wordt afgeleverd. Bij het standaard pakket voor orders tot € 65,00 betaalt u € 6,95 verzendkosten of € 3,95* bij briefpost.
Indien je kiest voor rembours wordt er een toeslag berekend van € 10,00 (ongeacht het orderbedrag)
Vanaf € 65,00 wordt de bestelling binnen Nederland zonder verzendkosten verzonden (uitgezonderd rembourszendingen!)
Wat zijn de verzendkosten voor een niet standaard pakket?
Niet al onze producten kunnen door PostNL uitgeleverd worden. Wij versturen regelmatig extra grote of zware zendingen. Bij dit soort producten wordt een extra toeslag berekend.
Dit is afhankelijk van de afmeting en/of het gewicht. Afwijkende verzendkosten worden per product getoond.
In voorkomende gevallen wordt hiervoor een leveringsafspraak gemaakt.
Hoelang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?
Wij streven ernaar de bestelling binnen 3 werkdagen na ontvangst betaling te verzenden.
Indien een artikel niet op voorraad is kan de levering echter vertraging oplopen. In dat geval ontvangt u van ons dan een e-mail met een indicatie van de levertijd, of we bellen even voor overleg. Mocht u hier niet mee akkoord gaan, dan kunt u de bestelling ten allen tijde annuleren.
Wilt u direct weten wat de levertijd van uw producten is, neem dan gerust contact met ons op.
Pakketten worden van maandag t/m vrijdag verzonden.
Levering vindt plaats van maandag t/m zaterdag.
Wij denken aan het milieu en herbruiken dozen die wij binnen krijgen van onze leveranciers. De doos die om uw bestelling heen zit kan dus een ander merk of product laten zien dan de producten die in uw bestelling zitten.
**Levertermijn speciale zendingen**
Bij zendingen die niet met PostNL verstuurd kunnen worden gelden aangepaste levertijden. Wij zullen hier zo spoedig mogelijk met u contact over opnemen.
Vermeld tijdens uw bestelprocedure ook uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bellen voor eventuele vragen.
Leveren jullie ook naar België of Duitsland?
We verzenden ook naar België en Duitsland.
Voor België liggen de verzendkosten standaard op € 15,01* voor pakketpost en € 5,95* voor briefpost. Voor Duitsland ligt de pakketpost op € 18,50* en € 5,95* voor briefpost. Als het orderbedrag (zonder verzendkosten) hoger is dan € 200,00 wordt de bestelling gratis verzonden. NB. Pakketten kunnen langer dan 3 dagen onderweg zijn.
* Let op!! Prijzen worden jaarlijks aangepast. Pakketpost naar België en Duitsland wordt via GLS verzonden.
International orders (EU only)
Foreign customers, please be advised that we deliver at standard rates in The Netherlands, Belgium and Germany only. If you want your order to be despatched to another EU country, please contact us for a calculation.
Ausländische Kunden solten bitte beachten, dass wir nur liefern auf standard-Tarife in den Niederlanden, Belgien und Deutschland. Wenn Sie Ihre Bestellung in ein anderes EU-Land erhalten möchten, kontaktieren Sie uns bitte für eine Berechnung.
Les clients étrangers si s'il vous plaît noter que nous livrons uniquement sur des taux forfaitaires dans les Pays-Bas, la Belgique et l'Allemagne. Si vous souhaitez recevoir votre commande dans un autre pays de l'UE, vous pouvez nous contacter pour un calcul.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Bestellingen kunnen (op afspraak) worden afgehaald bij ons magazijn in Kollum (Frl.) Let wel: alleen op afspraak. U kunt contant en met pin betalen.
Kan Tuinspul ook bezorgen?
In een straal van 20 kilometer rond om Kollum kunnen wij uw bestelling aan huis bezorgen.
U kunt bij ontvangst de bestelling contant betalen maar ook via een pin betaling.
Let wel, wij bezorgen niet op de waddeneilanden.
U betaalt dan GEEN BEZORGKOSTEN binnen de 20 kilometer straal.
Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling ruilen of retourneren?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via tuinspul@outlook.com dient u het formulier Herroeping ingevuld op te sturen. Kijk hiervoor bij de algemene voorwaarden, artikel 15. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Koper mag de goederen binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen retourneren (afkoelingsperiode), mits de producten ongebruikt en de verpakkingen onbeschadigd zijn. Uitgezonderd zijn maatwerk artikelen. Binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending, wordt het aankoopbedrag overgemaakt. Zie ook: algemene voorwaarden.
Retouradres
Na contact met onze klantenservice, tuinspul@outlook.com, kunt u de producten retour sturen naar het volgende adres:
Postadres:
Tuinspul
Jakob de graafstraat 40
9293 LV Kollumerpomp
Stuur bij voorkeur de producten retour via het postkantoor, u ontvangt dan een verzendbewijs waarmee het mogelijk is om de zending te traceren.
Op welke manieren kan ik bij Tuinspul.nl betalen?
U kunt bij ons betalen via de volgende methoden:
1) via iDeal (gekoppeld aan uw eigen bankomgeving, zoals u ook telebankiert)
2) via Bancontact (gekoppeld aan uw eigen bankomgeving, zoals u ook telebankiert)
3 via handmatige overschrijving (u betaalt zelf via de bank)
4) aan de postbode (Rembours, betaling bij afleveren)
5) op rekening - alleen voor zakelijke afnemers
N.B.: De iDeal en Bancontact betalingen worden voor ons verwerkt door Omnikassa van de Rabobank. Deze naam verschijnt ook in het betaalscherm.
Kan ik ook via Pin betalen?
Ja dat kan. Tuinspul beschikt over een mobiele Pinautomaat. Contant betalen kan ook. Liefst zo gepast mogelijk.
Wat is de beste betaalmethode?
Alle methoden zijn goed, maar onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar iDeal. Bij deze methode zien we vrijwel direct of de betaling is geslaagd en kunnen we de order verder verwerken.
Kan ik veilig betalen?
Betaling op onze website geschiedt in uw eigen, beveiligde bankomgeving.
Zijn er nog extra kosten verbonden aan een betaalmethode?
Alleen voor rembourszendingen bent u extra kosten verschuldigd, te weten € 10,- incl. BTW bovenop de standaard verzendkosten.
Hoe maak ik geld over vanuit het Buitenland? Wie können Sie zahlen?
Indien u een handmatige overboeking vanuit het buitenland wilt verrichten, heeft u onze BIC en IBAN code nodig. Deze luiden als volgt:
IBAN: NL55RABO0118708538
BIC: RABONL2U
Vermeld daarbij altijd uw bestelnummer; deze vindt u bij uw orderbevestiging.
Hoe kan ik bestellen?
Bij de producten in de webwinkel vindt u een bestelbutton. Als u hier op klikt, wordt het artikel toegevoegd aan de winkelwagen. U kunt op deze manier net zoveel producten toevoegen aan uw winkelwagen als u wilt.
Als u klaar bent met winkelen, dan kunt u in uw winkelwagen nog producten verwijderen, of de aantallen wijzigen. Als u hiermee klaar bent, dan klikt u op de button afrekenen. Dit scherm is ook bereikbaar via het menu rechtsboven op de website. Als u nog niet bent ingelogd, kunt u hier uw factuur- en eventueel afwijkend afleveradres invullen. Mocht u van plan zijn om vaker te bestellen, dan is het handig om een account aan te maken. Dit scheelt in de toekomst veel tijd. Bovendien hebt u inzicht in uw bestelgeschiedenis.
Kies in het afrekenscherm vervolgens een verzend- en betaalmethode. Wij verzenden onze pakketten met PostNL, FRLpost en GLS. U kunt de bestelling ook afhalen in Kollum, Friesland.
Klik vervolgens op de button plaats bestelling. Afhankelijk van de keuze voor betaalmethode wordt u nu doorgestuurd naar de betaalwebsite van uw bank of Paypal. Indien u gekozen heeft voor remboursbetaling (aan de postbode), dan hoeft u nu verder niets meer te doen. Bij handmatige overschrijving dient u nu zelf een betaalopdracht naar uw bank te sturen. Na ontvangst van de betaling wordt uw pakket verstuurd.
Hoe weet ik of mijn bestelling is goedgegaan?
Het is belangrijk dat u een juist e-mailadres aan ons opgeeft. We zullen dit niet voor ongevraagde communicatie gebruiken, zie hiervoor onze privacyverklaring. Uw e-mailadres is echter wel een belangrijk communicatiemiddel om u op de hoogte te houden van de status van uw bestelling.
U krijgt van ons e-mails wanneer:
- u zich heeft aangemeld als klant
- u een bestelling heeft geplaatst
- de status van uw bestelling is gewijzigd
- wij een vraag hebben over uw bestelling
- uw bestelling is verzonden
U kunt bij de bestelling ook een telefoonnummer opgeven, maar dit is niet verplicht. Dit telefoonnummer zullen we alleen gebruiken als we een vraag hebben, en niet gebruiken voor commerciële doelen. Ook zullen we dit nummer nooit ongevraagd aan derden verstrekken.
Hoe kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
In de meeste gevallen worden onze pakketten worden met PostNL verstuurd. Zodra de bestelling hier de deur uit gaat, krijg je van ons een e-mail met daarin de track & trace code van PostNL. Op de website van PostNL kun je dan de status van de zending bekijken. In de meeste gevallen wordt het pakket de volgende dag bij je bezorgd.
Let op: brievenbuspost wordt zonder trackingcode verstuurd!
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar tuinspul@outlook.com. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Hoe gaat Tuinspul met mijn privacy om?
Tuinspul.nl streeft ernaar diensten en producten van een hoge kwaliteit te leveren, waarbij betrouwbaarheid een belangrijke factor is. Respect voor de privacy van onze klanten en een zorgvuldige omgang met hun persoonsgegevens zien wij als belangrijk onderdeel van de betrouwbaarheid van onze diensten. Hierna vindt je algemene informatie over hoe wij met je gegevens omgaan.
Gebruik aanmeldingsgegevens
Om gebruik te kunnen maken van onze producten en diensten moet je meestal een aanmeldingsprocedure doorlopen, waarbij je gevraagd wordt een aantal gegevens in te vullen zoals naam, adres, woonplaats, postcode, geslacht en e-mailadres. De aanmeldingsgegevens worden in de eerste plaats gebruikt om bestellingen te kunnen toesturen en om te factureren. Ook willen wij je graag regelmatig op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen of interessante aanbiedingen (zie ook hierna onder Actuele informatie).
E-mailadres en telefoonnummer
Je e-mailadres wordt in de eerste plaats gebruikt om u uw opdracht te kunnen bevestigen en voor klachtafhandeling. Ook gebruiken wij je e-mailadres om met je te kunnen communiceren en om je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en producten van Tuinspul.nl te houden indien je via de website hebt aangegeven daar prijs op te stellen. Vul altijd een geldig telefoonnummer in! Mocht er iets mis zijn met je order en het lukt ons niet je per e-mail te bereiken, dan is het handig als we een telefoonnummer achter de hand hebben.
Beveiliging
Tuinspul.nl besteedt veel zorg aan technische en organisatorische vormen van beveiliging van je gegevens.
Analyse van gegevens en cookies
De gegevens die ontstaan bij het aanklikken van informatie op onze website of door uitwisseling van informatie tussen de website en je computer (door middel van bepaalde tekstbestandjes, zgn. cookies) geven ons informatie die van belang is voor de verbetering en ontwikkeling van producten en diensten, zoals de optimalisering van de website. Deze informatie ontlenen wij aan de analysering van deze gegevens die overzichten e.d. opleveren die niet in verband staan met individuele gebruikers. Je persoonlijk gebruik kan daaruit niet worden afgeleid.
Cookies worden ook gebruikt om gebruikersnamen, wachtwoorden en persoonlijke instellingen te bewaren. Bij een volgend bezoek hoef je dan niet opnieuw je gegevens in te voeren. De meeste internetbrowsers bieden je de mogelijkheid om het plaatsen van cookies te blokkeren of om je vooraf te laten melden wanneer er een cookie wordt geplaatst. Het uitzetten van cookies kan het gebruik van onze website en diensten beperken.
Meer informatie over cookies kun je vinden op www.cookiecentral.com/faq of op http://www.microsoft.com/info/nl/cookies.mspx.
Ontvangers van gegevens
Je gegevens die door Tuinspul.nl worden verzameld en gebruikt, zijn toegankelijk voor de medewerkers van Tuinspul.nl, die de gegevens nodig hebben bij de uitoefening van hun functie. Er zijn in beginsel geen externe partijen die de gegevens ontvangen, behalve voor het geven van actuele informatie over producten en diensten indien je gegevens daarvoor mogen worden gebruikt (zie daarvoor hierna onder Actuele informatie). Het kan ook voorkomen dat op grond van een wettelijke verplichting of een geschil incidenteel de gegevens aan externe partijen ter beschikking moeten worden gesteld. In het kader van een fusie of overname of van faillissement of surseance van betaling kan het nodig zijn dat derden toegang krijgen tot de gegevens of de gegevens ter beschikking krijgen gesteld.
Actuele informatie
Wij houden je graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en producten van Tuinspul.nl. Indien je deze informatie niet meer wilt ontvangen dan kun je dit per e-mail aan ons doorgeven via het contactformulier, of via de afmeldlink die onder aan elke nieuwsbrief staat.
Wijzigingen
Belangrijke wijzigingen in deze privacyverklaring worden op deze website bekend gemaakt.
Wat doe ik als mijn vraag er niet bij staat?
Als uw vraag er niet bij staat dan kunt u ons bellen of stuur een Whatsapp naar 06-13762113. Als we niet direct kunnen opnemen, kan er een berichtje worden ingesproken.
Uiteraard kunt u ook e-mailen. Stuur een berichtje naar tuinspul@outlook.com en we reageren zo snel mogelijk op uw vraag.